Jak začít číst v angličtině #2 (Julča)

Ahoj,
mám pro vás další článek o knihách, se kterými můžete začít číst anglicky. Chtěla bych s každým článkem poskočit na trošku vyšší úroveň, ale nebojte, sama nejsem nijaký úžasný angličtinář, ale chtěla bych vám doporučit knížky, se kterými jsem se podle mě anglicky naučila mnohem líp než vyplňováním gramatických cvičení ve škole.. A vy určitě taky. Trust me, I've been there. ;)
Tak jdeme na to!

1. The dark between stars.

Moderní poezie je v poslední době dost populární a ani mě neminula. Obecně dávám přednost poezii v originále a je to super příležitost na procvičení jazyka. Zrovna u Atticuse jsou básničky krátké a na angličtinu nijak složité, takže jim rozhodně porozumí i úplný začátečník.

2. I'll give you the sun

O téhle knížce jste určitě na našem blogu nebo našich instagramech slyšeli už hodněkrát (nějak vám přece musíme vtlouct do hlavy, abyste si ji přečetli :D). Tentokrát vám ji chci doporučit i z hlediska angličtiny. Určitě si musíte zvyknout na styl psaní autorky, který je mimochodem krásný, a začátek byl pro mě trochu těžší, ale když se do toho dostanete, čte se to jedna báseň a nenajdete tam žádné příšerné složitosti.

3. Harry Potter a jakýkoliv díl

Harry je prostě klasika, ale obecně se nejlépe čte to, co už znáte. Jediné, co potřebujete znát jsou vymyšlené výrazy, které vám slovník nepřeloží. Třeba famfrpál. Jinak to ale není zase tak těžké, jak se zdá a na začátek podle mě super! I když vím, že ty tlusté díly vypadají děsivě..

4. Illuminae

Teď si určitě aspoň jeden z vás ťuká na čelo a říká si: ,,Julčo, jak by mohla být vesmírná scifi napsaná lehkou angličtinou?".
Tahle knížka je hodně specifická jak příběhem, tak i stylem, jakým je napsaná. Střídají se totiž útržky rozhovorů se záznamy z kamer. A střídá se tak i složitost angličtiny. Části, kde byly právě kamerové záznamy, byly trochu složitější. Jedná se totiž o popis prostředí a dané situace a já osobně jsem měla trochu problém s názvy nějakých technických "věciček" a částí vesmírné lodě, ale věřte mi, že to pochopíte i bez doslovného překladu. Těm názvům totiž nerozumím moc ani v češtině.. :D
Velkou část ale zabírají rozhovory a konverzace mezi postavami, které nejsou na angličtinu nijak náročné. Hrozně mě bavilo sledovat, jak každá postava píše/mluví jinak a používá jiný slang a s přehledem bych poznala, kdo co říká i bez nadepsaného jména.

Tohle jsou pro dnešek všechny knížky, které bych vám chtěla doporučit a určitě aspoň některou z nich zkuste. Na závěr bych vám chtěla dát ještě několik rad:

- nesrovnávejte se s ostatními. Naučit se jazyk nějakou dobu trvá a každý na to potřebuje svůj čas. Proto se nestyďte číst jednodušší (klidně i dětské) knížky, i když váš kamarád už čte pětseti stránkové fantasy.

- neodkládejte knihu hned na začátku. Nejdříve si musíte zvyknout na styl psaní autora a pak už to půjde jako po másle. To platí i když třeba nebudete rozumět každému slovíčku, o tom to přece není.

nebojte se skočit do toho po hlavě. Okay, tohle zní u knížek požná trochu zvláštně, ale já osobně jsem na úroveň angličtiny moc nekoukala a prostě četla, co jsem chtěla. Zezačátku jsem se s tím fakt hodně trápila, ale o to víc jsem se podle mě naučila.

Pokud jste ještě nečetli minulý článek o čtení v angličtině, najdete ho zde.
Mějte se krásně a čtěte anglicky!


Komentáře

  1. Super tipy! ♥
    Na Atticuse v angličtině se chystám, i když původně jsem si myslela, že do jeho poezie půjdu v češtině, ale tolik mi ty básně prostě nesedí. Ale Láskou ji nespoutáš jsem pořídila mamce, mám v knize i autorův podpis a jsem za něj neskutečně ráda! :)
    Dám ti Slunce a Nebe je všude od stejné autorky mám obě doma, a právě v angličtině, ale ještě jsem je nečetla. :D Teda, Dám ti Slunce jo, v češtině, ale už si to nepamatuji :D Takže možná rereading? :D
    Harryho Pottera jsem si chtěla přečíst v angličtině, stále chci, ale já ho ještě ani nečetla v češtině, takže :D Takže nejprve v češtině, mám za sebou dva díly (ostuda já) a na zbytek se letos chystám. :D
    A co se týká Illuminae, knihu jsem měla doma v angličtině, ale bála jsem se té úrovně, takže jsem se do toho neodvážila jít. Ale teď mám doma jak Illuminae, tak Geminu, v češtině a velmi se na to těší. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky