Jak začít číst v angličtině (Julča)


Ahoj!
Často se mě někdo ptá, jak jsem začala číst v angličtině a jak jsem se dostala k tomu, že zvládám číst knížky jako Dvory od S. J. Maas nebo Illuminae v angličtině. Já sama si nepřipadám jako nějaký extra angličtinář, ale rozhodla jsem se vám sem dát pár tipů na dobré knížky, které mi v začátcích hodně pomohly.


1. Everything, everything
Obecně platí, že nejjednodušší je začít s knížkami z prostředí, které dobře znáte. Tedy z našeho světa, což tahle kniha splňuje. Popisy tam nejsou skoro žádné a autorka používá hodně jednoduchý jazyk. S touhle knížkou jsem začínala a hrozně se mi líbila! Navíc je moc pěkně zpracovaná a obsahuje roztomilé ilustrace.

2. The Selection
Dobře, tenhle příběh není úplně z našeho normálního světa, ale žádné složité fantasy to taky není (chápeme se ne:D). Je to ale milý romantický příběh, ve kterém nejsou nijak dlouhé květnaté popisy, což vám v tomhle směru docela ulehčí život. To samé platí i o dalších dílech této princeznovské série.

3. Fantastic beasts and where to find them (original screen play)
Fantastická zvířata sice spadají do kategorie fantasy, ale jelikož je to scénář, nebudou vám dělat velké problémy. Sama jsem neznala všechna slova, ale nejdůležitější je pochopit celek. Také dost pomáhá, když se podíváte na film. Pak už víte, co máte v každé scéně čekat a pomůže vám to porozumět tomu, co postavy říkají.

4. Let it snow - Three holiday romances
Sice už nejsou Vánoce, ale i tak je stále čas na přečtení těchto tří zimních povídek. Nečekejte od toho žádnou bombu se zvraty a nečekanými událostmi na každé stránce, ale je to příjemné, pohodové čtení na chladné večery.
(Let it snow doma bohužel nemám, takže jsem si fotku půjčila z Pinterestu:))

Pokud už máte přečtené některé lehčí knížky, nebojte se sáhnout klidně i po fantasy. Já sama jsem celkem rychle přeskočila na složitější angličtinu, a i když mi daly první stránky zabrat, rychle jsem si zvykla na styl psaní daného autora a slovíčka se často opakují, takže i jim postupně porozumíte. Hlavní je se toho nebát!

To jsou asi všechny moje tipy na knížky, se kterými je dobré začínat číst anglicky. A protože jsem si dala tento rok předsevzetí číst více anglických knížek, určitě přibydou další podobné články!
Pokud máte také nějaké tipy na dobré knížky v originále, neváhejte nám je napsat do komentářů!

Mějte se krásně,
Julča



Komentáře

  1. Sama chystám, už nějaký pátek, článek podobný tomu tvému. :D
    Jak jsem se k tomu dostala, jak jsem začala. Moje první kniha měla být Selekce, ve druhém ročníku na střední, ale angličtina mě nebavila, a Selekce, u té jsem udělala tu chybu, že jsem četla každé slovo.
    Všechno se pro mě změnilo ve čtvrtém ročníku, dostali jsme lepší učitelku, byly přípravy na maturitu, více sebevědomí, a už to jelo.
    Je to už tři roky zpátky, čtení v angličtině sice ještě nedávám na pohodu, ale baví mě to! A to je to nejdůležitější.Netroufnu si ještě do takových kousků jako Nevernight nebo Unprooted, ale za sebe doporučuji třeba knihy od Kasie West. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky