Dcera ztracených bohů aneb letošní HumbookStart - Humbook plátek #4 (Olivka)

Letošním HumbookStartem se stala knížka Dcera ztracených bohů od Alžběty Komrskové. Já sama jsem pro tuhle knížku hlasovala a těšila jsem se až se dostanu k celé verzi, to se mi poštěstilo tento srpen. Ráda bych vám tedy nejen pomocí instagramového postu, ale i skrz blogový článek představila, co letošní ambasadoři vybrali a jaký na to mám názor.

Dcera ztracených bohů je ideální knížka pro cílovou skupinu, která Humbook sleduje. Jde o jednoduchou fantasy inspirovanou prvky řecké mytologie. Není to složité čtení, ale jde vskutku o krátký jasný příběh. Přesto Alžběta Komrsková vytvořila prostředí a svět, který je originální a klasickou zápletku a průběh děje ozvláštňuje. Bavila mne inspirace pověstí o Mínotaurovi a líbilo se mi, jak z celé knížky bylo cítit to teplo Řecka a vzduch od pobřeží.

Další plus, které jsem na knížce spatřila je hlavní hrdinka. Arisbé totiž opravdu uměla přemýšlet. Některá její rozhodnutí přece jen nebyla úplně nejchytřejší, ale viděla jsem velký rozdíl mezi ní a některými jinými hrdinkami podobných příběhů. Taky se mi zamlouval autorčin přístup k romantice. Vztah mezi hlavními hrdiny se totiž rozvíjel velmi pomalu a postupně. Krásně to doplňovalo celý příběh a na mě to nezpůsobilo vůbec nepřirozeně nebo nuceně. Takže si troufám tvrdit, že i ti, co romantiku v knihách nevyhledávají, budou s vývojem a celkově vztahem mezi postavami spokojení.

Jak už jsem naznačila, tak Dcera ztracených bohů se opravdu dobře a rychle četla, což já beru často jako velmi pozitivní věc na knížce. U tohohle díla tomu bylo spíš naopak. Některé části se zdály lehce uspěchané. Největší problém jsem ale měla s tím, že většina velkých změn nebo odhalení byla dokonalá a rychle a perfektně do sebe zapadla. Nepůsobilo to přirozeně a když se nad tím čtenář víc zamyslel, hned odhalil to, co bude následovat. Některé části byly psány moc předvídatelně a to byl můj asi největší problém s touhle knížkou. Trochu to v druhé polovině knihy vybalancovaly momenty, které jsem vyloženě nečekala. Ani jednou však nepřišlo velké wow, jež by mě popřípadě aspoň nakoplo k uvažování o vyšším hodnocení.

Celkově bych letošní HumbookStart hodnotila, jako velmi příjemnou knížku pro zkušenější čtenáře fantasy. Pro začátečníky s fantasy nebo milovníky romantiky a odlehčených knih, by mohla být Dcera ztracených bohů velkým překvapením a možná by se setkala i s pětihvězdičkovým hodnocením. Tahle kniha skvěle zapadá mezi YA fantasy, co jsou propagovány Humbookem. Pro mě je to však moc jednoduchý příběh. Od knížky toho normálně očekávám trochu víc. 

Moje celkové hodnocení jsou 4*/5*, protože jsem na knížce vyloženě nenašla nic špatného. Doopravdy bych v žánru fantasy hodnotila podobné knížky níž, ale tady jsem opravdu viděla tu chytrost hlavní hrdinky a bylo to pro mě rozhodující.

Doufám, že jsem vás na Dceru ztracených bohů nalákala (a nebo ne). A ještě moc děkuji Humbooku za poskytnutí krásné reading copy! Vy se letošního HumbookStartu dočkáte už 24. září!


Komentáře

Oblíbené příspěvky