Knižní akce #2 (Olivka)

 Ahoj, dneska vás tady zdravím s reportem hned ze dvou knižních akcí, kterých jsem měla tu možnost se v posledních měsících zúčastnit. Poprvé v životě jsem se dostala na merendu nakladatelství Albatrosmedia a díky tomu jsem viděla, jak to tam probíhá. Ráda bych se nejen o to s vámi podělila. Jak to tedy vypadá na merendě Albatrosmedia? Ale to není všechno, ještě je tu jedna skvělá akce a tou jsou každoroční Yoli narozeniny. Letos Yoli ještě některé věci z loňska vylepšilo a bylo to taky absolutně skvělé! Tak a to je k úvodu vše, abych zase nezdržovala od toho důležitého.

Poprvé v životě jsem se dostala na merendu Albatrosmedia díky skupině na Facebooku pro knižní blogery, ktrou organizují lidé z Humbooku. Byla to vlastně náhoda, ale já jsem neskutečně ráda, že to padlo zrovna na mě. Byla to skvělá příležitost se potkat se skvělými lidmi a zároveň se na chvilku cítit, jako bych taky měla spolupráci s Albatrosmedií. Hned po příchodu jsme se usadili ke stolečkům a když začal program, tak nastoupila Míša, která nám představila několik knižních novinek. Nejvíce mne z tohohle výčtu zaujala nová Hvězda inkoustu a to knížka Futurum od Petry Podolové. Taky se neuvěřitelně těším na třetí díl Nikdynoci a novinku a další Humbooktip Holubice a had. Poté se rozdaly tašky s dárečky, ve kterých byly reading copies a další drobnosti. A pak už byla jen volná zábava. Jsem ráda, že jsem tuhle akci mohla navštívit, protože to, jak Míša o knížkách mluvila mne nalákalo o dost víc než jen, když si přečtu anotaci. Taky jsem si výborně pokecala s ostatníma holkama <3 No a ty dortíky... O těch bych radši ani nezačínala. Moc děkuji Humbook blogerům, že jsem se na merendu Albatrosu mohla takhle vetřít a díky tomu si i přečíst jednu úžasnou detektivku (Strach - Franck Thilliez) dříve než vyjde!

Druhou akcí, jak už jsem zmínila, byly Yoli narozeniny. Tahle akce se rozhodně lišila atmosférou v tom smyslu, že tady to bylo hlavně o YA knížkách, zatímco na merendě Albatrosu to bylo i o jiných knížkách a celkově to bylo žánrově vyrovnanější. Dostali jsme zde také taštičku s dárečky, ve které byly dvě nové knížky z nakladatelství Yoli, speciální designy od Markét z @mlovesreading a další drobnosti, Podobně jako na Albatrosácké merendě jsme tu dostali infolisty, ze kterých nám byly představeny novinky. To jsem u Yoli viděla poprvé, ale byla jsem za to ráda. Z těchto infolistů mě nejvíc zaujala knížka Red, White and Royal blue a The nowhere girls. Taky jsme se dozvěděli žebříček nejlepších knížek z Yoli za rok 2019. Kája z @penny_and_books pro nás připravila kvíz a nejlepší účastníci vyhráli knížku. Rozhodně tady bylo oproti merendě více připraveného programu, což je asi individuální, jestli je to výhoda nebo ne. Volný čas tu samozřejmě byl taky. Pokecala jsem si se spoustu holek a mám asi milion fotek z fotícího koutku! Na této akci jsem byla už podruhé a vůbec jsem nebyla zklamaná, naopak bylo to ještě lepší než loni. Jsem ráda, že jsem se mohla účastnit a všechny dárečky byly moc krásné. No a dort byl pěkně obrovský a taky moc dobrý, ale na Vincafe zkrátka nic nemá :)))

Abych to shrnula, obě akce jsem si moc užila, každou trochu jinak. Atmosféra byla na každé z těchto akcí odlišná, ale obě byly hrozně fajn uspořádané. Je velmi zajímavé je takhle porovnávat a zjišťovat ty rozdíly. Jak to působilo na mě, tak merenda Albatrosmedia byla taková profesionálnější, zatímco Yoli narozeniny působily více jako přátelské setkání knihomolů. A oboje má své výhody. Já jsem zkrátka ráda, že každé nakladatelství má nějaký ten svůj styl a že to nikdy není stejné!

Komentáře

Oblíbené příspěvky