Londýn očima knihomola (Julča)

Ahojnebudu vám tady psát o klasických londýnských památkách, protože ty určitě znáte. Dám vám sem ale tipy na dobrá knihkupectví, povím vám o našem výletu do studií Harryho Pottera a taky zde zmíním pár věcí, které se mi na Londýnu líbily a naopak nelíbily (takže určitě čtěte až do konce).

Do Londýna jsem jela už podruhé, tentokrát s mojí mamkou a ségrou a měla jsem šanci, si konečně tohle krásné město prohlédnout. Nejprve jsme navštívily knihkupectví (surprisingly).

1. Waterstones (Trafalgar square)

Jako první jsme navštívily knihkupectví Waterstones, které mě úplně dostalo (to jsem ještě nevěděla, kam se podíváme později:D). Dvoupatrové knihkupectví s kavárnou se v ČR jen tak nevidí (kromě Luxoru v Praze snad). A musím říct, že tam měli obrovský výběr YA a fantasy a nechápu, jak jsem si odtud mohla odnést jen dvě knížky.

2. Foyles (u London Eye)
Tohle knihkupectví mělo "jen" jedno patro, ale lokalita byla nádherná a i vzhledově bylo moc krásné. Co se výběru knih týče, líbilo se mi ze všech navštívených knihkupectví nejméně (i tak to ale bylo oproti Česku dost slušné).

3. Foyles (Charing Cross Road)
Tak tohle bylo snad to nejlepší knihkupectví, ve kterém jsem kdy byla. Mělo asi 4 patra a součástí bylo takové menší papírnictví, kde měli tak nádherné věci. Málem jsem tam utratila všechny svoje peníze. Zvládla jsem si ale koupit jen jednu knížku a knižní pin na batoh. Pokud někdy do Londýna pojedete, do téhle pobočky Foyles se prostě musíte jít podívat! A tenhle citát mě úplně dostal. <3

The making of Harry Potter
Musím říct, že večer před tím jsme se docela rozmýšlely, jestli do HP studií vůbec pojedeme, ale to vám napíšu až mezi věcmi, které mě na Londýnu překvapily.. Nakonec jsme ale jely a jsem za to neskutečně ráda. Bylo to skvělé! Někomu to možná vezme iluze a HP už mu nebude připadat tak magický, jako když nevěděl, jak probíhají jednotlivé efekty, ale pro mě to byl neskutečný zážitek. Už od mala jsem se dost zajímala o programování a animaci (chtěla jsem dělat Disney filmy) a hrozně moc mě zajímalo, jak se Harry Potter vlastně natáčel a jak tvůrci dokázali udělat něco tak magického. A opravdu to stálo za to! Celou expozici mají krásně řešenou a je super, že po úvodní krátké "přednášce" si už můžete hodit jak rychle chcete. My jsme to měly prošlé opravdu rychle (asi za hodinu a půl) a to jsme se stihly fotit. Pokud si ale chcete vystát frontu i na občerstvení (a máslový ležák) dejte si určitě více času. Na Velikonoce tam bylo dost lidí, takže se nám ta fronta stát nechtěla.. :D I tak to ale bylo super! Víc fotek vám dám nejspíš na můj instagram zde nebo do výběru na stories.


A na závěr moje celkové dojmy z Londýna:

Plusy:
+ moc se mi líbily místní parky. Na to, jak je Londýn přeplněný, šlo si najít v parku volné místečko nebo vychytat správný čas. My jsme třeba v 9 šli kolem Buckinghamského paláce do St. Jame's park a lidi tam nebyli skoro vůbec. A také jsme si mohli užít krmení papoušků bez hromady turistů.
+ všichni jsou tu neskutečně milí a ochotní. Úplně jiná mentalita než v Česku. Jediný, kdo nebyl zrovna ochotný, byla paní za přepážkou na nádraží. Tu ta práce asi fakt nebavila..

Mínusy:
- na ulicích skoro nenajdete koše. Může se to zdát jako banalita, ale když se táhnete s kufrem, nákupními taškami a s obalem od zmrzliny (od kterého máte upatlané ruce) nebo kelímkem od kafe, se kterým musíte jít asi dva kilometry, než narazíte na první koš, tak to není úplně příjemné. Angličani ani nemají popelnice, odpad nechávají v pytlích na ulici. Proto jsme občas ten kelímek musely prostě nechat na jednom z těch pytlů.
- připravte se na to, že je tu neskutečně drahá doprava. My jsme samozřejmě všude chodily pěšky, ale práve do HP studií nebo na letiště jsme musely jet metrem/vlakem. Právě proto jsme o cestě do HP dost přemýšlely. Doprava nás totiž vyšla na víc než samotné lístky. Pro představu třeba cesta metrem z letiště stála pro jednoho cca 200 korun. To je oproti Česku docela pálka.

Celkově se mi ale Londýn moc líbil a dovolenou jsem si užila! To je pro dnešní článek vše.
Mějte se krásně,
Julča

Komentáře

Oblíbené příspěvky