Vychvalované knihy, které se mi nelíbily (Olivka)

Ahoj! Myslím si, že každý knihomol někdy narazil na situaci, kdy měl velmi nepopulární názor oproti ostatním - třeba když se vám nelíbí kniha, kterou všichni vychvalují. Mně se tohle stává u knih, jež jsou velmi očekávané a spousta vlivných blogerů je vychválí, v tu chvíli se moje očekávání rapidně zvednou a pak už se prostě stane jen to, že se mi knížka nelíbí. To mě přivádí k tématu, jestli vlastně nejsou knižní influenceři trochu zhoubou pro ostatní čtenáře :) Každopádně to by bylo na samostatný článek, dneska vám však chci představit tři knížky, které u mě neuspěly zatímco skoro všude jinde udělaly díru do světa.

 3. Všem klukům, které jsem milovala (Jenny Han)

Výsledek obrázku pro všem klukům které jsem milovalaO této knize jsem se vlastně původně dozvěděla až na instagramu. Viděla jsem jí se samým vysokým hodnocením a přestože jsem si opravdu na první pohled myslela, že to bude jen klasická romantika, pustila jsem se do ní s větším očekáváním. Anotace mě zaujala, ale nakonec se příběh motal stejně jenom kolem romantiky, jak jsem si myslela. Nejspíš jsem koukala na recenze lidí, které romantika baví a čtou jí často. Jak jsem v průběhu čtení stále čekala něco víc, tak mi ani postavy nepřirostly k srdci. Dočítala jsem knížku zklamaná, ale myslím si, že lidem, kteří rádi čtou nenáročné knihy by se Všem klukům mohlo líbit! Myslím si, že i já bych z ní byla nadšená, kdybych neměla taková očekávání.

 2. Warcross (Marie Lu)

Výsledek obrázku pro warcrossTo, že s Warcross stal pro mě průměrnou knížkou je kvůli obřímu hypu, který kolem něj vznikl. Rozhodně by se mi knížka líbila, protože patří do žánru, který běžně čtu, jenže vysoké hodnocení spousty blogerů zase navýšilo má očekávání. Na tuhle knihu jsem se opravdu těšila a byla jsem zvědavá, co je na ní tak skvělého. Z jednoho pohledu to bylo skvělé, protože knihu, ve které by byla virtuální realita jsem nikdy předtím nečetla. Velmi mne překvapila originalita a velká představivost autorky, ale na druhou stranu ani tohle se nedokázalo vyrovnat mým očekáváním, Rozhodně to nebylo to, co jsem si představovala, když jsem četla recenze, ale zase to nebylo úplně marné.

1. Kletba Vítězů (Marie Rutkoski) 

Výsledek obrázku pro kletba vítězůNarozdíl od Warcrossu si myslím, že Kletba vítězů by u mě nezabodovala i kdyby kolm ní nebylo takové haló. Tuhle knihu jsem si pořídila jen kvůli chvále, která přicházela od blogerů, jak v podobě recenzí, tak i ve formě članku na blogu Humbooku. Nemyslím si, že kdyby jí Humbook takhle nepromoval, tak bych si pořídila. Byla jsem zkrátka zvědavá, co na ní ostatní tak vidí kromě té boží obálky. No a ani po dočtení jsem na to úplně nepřišla. Všechno, co na knize vychvalovali se mi buď nelíbilo nebo jsem to tam nenašla. Takže to, že se mi kniha nelíbila nebylo tentokrát způsobeno tolik hypem, jako třeba tím, že mi Kletba vítězů nesedla sama o sobě.



To jsou mé tři nepopulární názory. Máte vy nějakou knihu, která se vám nelíbila a všem ostatním ano? Poslední dobou se mi tohle stává stále častěji, tak doufám, že to zase rychle přestane, protože občas je dost těžké svůj názor obhájit, když proti vám stojí doslova celá knižní komunita:)
Snad se vám můj první článek líbil a určitě mi můžete napsat do komentářů, jestli byste třeba chtěli příspěvek, kde rozpitvávám to, jak na nás může působit vliv blogerů, knižních influencerů.

Zdroje obrázků:
https://www.databazeknih.cz/knihy/vsem-klukum-ktere-jsem-milovala-vsem-klukum-ktere-jsem-milovala-248725?c=all 
https://www.databazeknih.cz/knihy/warcross-warcross-387912?c=all
https://www.databazeknih.cz/knihy/kletba-vitezu-kletba-vitezu-384949?c=all



Komentáře

  1. To mě sakra mrzí, že tě Všem klukům, které jsem milovala zklamalo!
    Já jsem od Jenny Han četla první díl z té její první trilogie Léto - Léto, kdy jsem zkrásněla - a to teda byl horor! A ještě horší bylo, když jsem na to měla napsat recenzi! Napsala jsem ji samozřejmě špatnou a pak už mi nikdy žádnou další knihu neposkytli :D
    Do Všem klukům jsem šla fakt se skepsí, hodně jsem se toho bála a okamžitě jsem to už nesnášela, ale ono mě to překvapilo! A vážně se mi to líbilo. Dala jsem tomu 4 hvězdičky, ale tomu pokračování, tedy druhému dílu jsem pak dala plný počet. To bylo tak super. Byla tam Genevieve, byl tam John Ambrose a už to nebylo tak cukrové a sladoučké. Pokud někdy nebudeš mít co číst, zkus dát šanci tomu druhému dílu. :D
    Warcross byl pro mě lehký nadprůměr. Za mě, já jsem se v tom nedokázala orientovat, Emika mi nesedla, Zero mi byl hned jasnej a ta romantická linka? :D A konec? Jako líbilo, nelíbilo. Do dvojky jsem šla, protože mi před pár dny přišla, a kdybych do ni šla až za půl roku, byla bych na sebe naštvaná. I ta dvojka za to nestojí. Je sice akčnější, ale střídají se tam strany jako počasí a ten konec, to řekněme, že se mi nelíbil. :D
    A Kletba vítězů. Jsem na tom jako ty, i když vím, že si ji hodnotila hůře než já. Já jsem si ji pořídila jenom na popud Barči, která to prostě musela mít! Ehm, ještě to nepřečetla, potom co jsem to tak krásně zhejtila. :D Já už hned věděla, že to nebude nic pro mě, ta tudorovská obálka? Really? :D Ten příběh nemá stabilní místo, romantika nestojí na žádném vývoji, válka se vyčarovala ze vzduchu a kdo ví, co ještě. Do pokračování se nehrnu, ale pokud ho objevím v knihovně a nebudu mít co číst (to se nikdy nestane), tak si to přečtu. :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky