Co chci v budoucnu dělat? (Julča)

,,Hlavně se připravujte na maturitu!" 
,,Přemýšlejte nad budoucností!"
,,Učte se, dokud máte mladé mozky!"

Věty, které nám učitelé na vyšším gymplu neustále opakují.
Tohle nebude článek o knihách, ale o věcech, nad kterými v poslední době neustále přemýšlím. Budoucí studium, zameření, vysoké školy, ... Jsem teprve ve druháku, ale už teď nám všichni okolo připomínají, abychom nezapomněli, že za dva roky nás čeká maturita a přijímačky na vysokou.
Jako by na to šlo zapomenout.. :D
Rozhodla jsem se vám tedy svěřit, nad jakým studiem uvažuju a proč. Zároveň ale budu ráda za jakékoliv rady!

Moje první úvahy zavítaly ke knihám. Chtěla bych dělat hlavně něco, co  mě baví, a to knihy splňují. Spojit práci s koníčkem je podle mě splněný sen. Myslím, že cokoliv s knihami a nakladatelstvími by mě bavilo, ale to úplně nezní jako jasný cíl, co? Kde se tohle studuje? K takovéhle práci se myslím dost často můžete dostat nějakou oklikou.
Po podrobnějším přemýšlení jsem tedy dospěla ke dvěma oborům, které by mě zajímaly.

1. Překladatelství a tlumočnictví

Tohle by mě neskutečně bavilo. Nejenom, že miluju angličtinu jako jazyk, ale také hrozně ráda píšu a představa překládání knih se mi moc líbí. Hned jsem ale narazila na několik ale..
Nejenom, že se obávám studia kompletně v angličtině (v Brně na FF) a nejsem si 100% jistá uplatněním, ale hlavně se bojím toho, co bych mohla dělat, kdyby to nevyšlo. V dnešní době totiž už prý nestačí jen umět jazyk, ale je potřeba znalost i nečeho jiného. Takhle mi to aspoň říkal táta, takže pokud máte jiné zkušenosti, dejte vědět! Budu vám neskutečně vděčná!
Zároveň beru čtení jako koníček, který mi dělá radost, a nechci si z něj tedy udělat povinnost, jen kvůli studiu anglické literatury (další podobný obor, který jsem zvažovala).

2. Práva

Upřímně si sebe nedokážu představit, jak obhajuju nějakého zločince u soudu (hah:D). Ale dost mě práva zajímají a pracovat někde ve firmě a starat se o právní dokumenty, to mi přijde docela fajn. Každopádně nejsem ještě rozhodnutá a v blízké době budu bombardovat současné studenty práv s nejrůznějšími otázkami ohledně studia. :D Vím, že jsou práva dost o bichlování, ale to je asi to nejmenší, co mě trápí.

Sice mám ještě rok a půl na to se pořádně rozhodnout, ale nejradši bych to měla vymyšlené dobředu. Co vy? Máte už rozmyšleno, co chcete studovat a pokud už studujete, víte přesně na jaké pozici byste chtěli pracovat?
Pokud máte podobný problém jako já, neváhejte mi napsat! Ráda se o tom s někým pobavím.

PS: Maturita z matiky?! Asi bych se měla nejdřív zaobírat tím, jak odmaturuju.. :D

Komentáře

Oblíbené příspěvky